Aktuality - Kramolín rally 10.11.2001

Kramolín rally, Předání dekretu o znaku, Obecní slavnosti 2001


Na 120 týmů a jejich posádek se sjelo do Kramolína nedaleko od šumavského Nepomuku k účasti rally, která byla zařazena jako volný podnik do soutěže historických vozidel.
Zajímavým tahem pořadatelů pak bylo přizvání soudobých závodních vozidel, které umožnilo srovnání špičkové současné techniky s automobily z let minulých. K největším favoritům soutěže byli pasováni tovární Ford Escort Maxi Kit Car EVO II a Subaru Impreza WRX pánů Nešpora a Vilda, z historiků pak špičkové Porsche 911 Jiřího Fajta a výkonné BMW 2002Ti německého pilota Holuba. Sudoměřický NOVITECH MOTORSPORT se na tuto rally připravoval opravdu důkladně více jak měsíc. Naše Škoda 130 dostala nový podvozek, na motoru se zase o něco zvedl výkon, unavené díly byly preventivně vyměněny. Po dvou nedojetých závodech (Posázaví - brzdy, Ploština - převodovka), odstoupit opět by bylo velmi skličující. Po seznámení s konkurencí, která čítala několik továrních Škodovek 130 RS,
Š 130 LR až po tovární Felicie Kit a charakterem tratí vyhovujícím spíše rychlým a výkonným autům jsme museli utlumit naše ambice.
Před zraky asi 15 tisíc diváků se v sobotu ráno rozhořela bitva s časem a se soupeři naplno. Špioni hlásí námrazu na RZ 1, je třeba jet opatrně. Přesto děláme chybu ve "vracáku" nefunguje ruční brzda, auto nezatočí a jsme téměř v příkopu, ztráta asi 15 s. Čas na 35 místě absolutně je překvapivě slušný. RZ 2 - opět problémy s ruční brzdou, dva pokažené průjezdy vracečkou ztráta asi 10s, 30. Čas absolutně není špatný. Po RZ 2 je servis ve kterém je potřeba odstranit problémy s ruční brzdou. První sekci zakončujeme na 33. místě absolutně. V servisní zóně se daří opravit ruční brzdu jen částečně - brzdí pouze levé kolo.
Vyjíždíme na trať druhé sekce s obavami co se stane v zatáčkách, kde se potřebuje "ručňas". RZ 3 - Už tradičně opět kazíme "vracák" takže plus 10s, snažíme se dohánět vzniklé ztráty jízdou na hranici v rychlých technických pasážích, kde je potřeba potlačit strach a přidržet plynový pedál pořádně sešláplý, což se nám docela daří. RZ 4- pro nás již tradiční chyba v zatáčce na "ručku" ovšem nemá zásadní vliv na dosažený čas 23. a 25. čas z RZ 3,4 a horší časy soupeřů nás posunují na 27. místo absolutně. V druhém a posledním servisu přezouváme pneumatiky na suchý povrch, které by měly fungovat na roztáté a následně osychající trati.
S odhodláním reálně zaútočit na tři posádky jedoucí před námi vyjíždíme na trať poslední sekce. Na krátkém spojovacím úseku ke RZ 5 se nám nedaří dostatečně zahřát nové gumy, navíc se přidává zpoždění startu do RZ 5 kvůli havárii jednoho z vozů. Startujeme do RZ s téměř studenými pneumatikami a to je nepříjemné. Po úvodní míň náročné pasáži, kde se nedalo rozpoznat jestli jsou gumy již dostatečně zahřáté přišlo to co nikdo z nás nečekal. Za horizontem po velmi rychlém příjezdu asi 150 km/h šel náš pilot na brzdu o pár metrů později než bylo potřeba. Nezahřáté pneumatiky nestačily auto dostatečně zpomalit. Na lomu následné zatáčky bylo vytaháno mnoho nečistot, na kterých naše auto dostalo boční smyk a my jsme skončili daleko v příkopu. Na neštěstí v kritickém místě bylo málo diváků a než se jim podařilo nás vytlačit, tak jsme utrpěli téměř minutovou ztrátu, která byla pro vývoj rally osudná. 54 čas na RZ znamenal propad na 35 místo absolutně. I přes poškozené řízení jsme zajeli na poslední RZ velmi dobrý 19. čas v absolutním pořadí. Nikdo ze soupeřů neudělal žádnou větší chybu a tak se pořadí nezměnilo. Z absolvování soutěže máme smíšené pocity na jedné straně výsledkově dobré 35. místo v absolutním pořadí a 15. pořadí ve třídě, na druhé straně množství chyb, které nás stály 15 míst v absolutním pořadí. Příště to snad bude lepší.


Na závěr bych chtěl poděkovat celému týmu ve složení: mechanici-Michal Novický, Jiří Šebesta, pomocní mechanici - Petr Pavka, Miroslav Mikéska, posádka-Richard Šimoník, Petr Šimoník, kameraman-Zdeněk Pavka. Dále bych chtěl poděkovat p. Bačovi a p. Jelínkovi z firmy Valtech Tors, firmě Woodrex, firmě Horáček stavební práce, p. Firtlovi, bratrům Petříkovým, p. Petrů a všem dalším, kteří nás podporovali v letošní sezóně.



VÝSLEDKY KRAMOLÍN RALLY 2001-12-06
1. Vild-Martínek Subaru Impreza WRX ......... 27:33,3
2. Nešpor-Liška Ford Escort Maxi Kit Car EVO II 27:33,2
3. Hodaň-Hodaňová Škoda Felicia Kit Car 28:06,9
4. Šisl-Imming Mitsubishi Lancer Evo V 28:32,6
5. Fajtl-Fajtlová Porsche 911 28:41,7
6. Holub Janoščík BMW 2002 Ti 28.42,9

35.Šimoník-Šimoník Škoda 120L 33:38,4